سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

به همت اداره کتابخانه های عمومی؛

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

مراسم تجلیل در بانه

به همت اداره کتابخانه های عمومی بانه و با حضور مسئولان، از «بابک صحرانورد» نویسنده و مترجم بانه ای تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، به همت اداره کتابخانه های عمومی بانه و با حضور کمال خدری، فرماندار؛ ماموستا جمال کریمی، امام جمعه موقت بانه؛ مسئولان ادارات و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی مراسم تجلیل از « بابک صحرانورد»، نویسنده و مترجم بانه ای در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

کمال خدری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بانه در ابتدای این مراسم با تقدیر از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی و برگزارکنندگان این آئین، عنوان کرد: برنامه مذکور با تلاش و جدیت کتابخانه های عمومی بانه و در راستای معرفی چهره های شاخص حوزه فرهنگی شهرستان برگزار می شود.

وی بیان کرد: اجرای این گونه برنامه ها اقدامی بسیار موثر و تحسین برانگیز است و می تواند سبب ایجاد انگیزه بیشتر در نویسندگان و فعالان فرهنگی شهرستان شود.

خدری ضمن اشاره به فعالیت‌های این نویسنده در حوزه کتاب و ادبیات، اظهار داشت: آنچه بعد از گذشت قرن‌ها در ذهن انسان باقی می‌ماند و ارزشمند است آثار نویسندگان است.

وی افزود: باید مراسم تجلیل از فعالیت‌های نویسندگان و هنرمندان در همه زمینه‌ها برگزار شود، چرا که بسیاری از افراد اطلاعی از فعالیت آنها ندارند و این مراسم‌ها موجب شناخت و معرفی بیشتر آنان می‌شود.

فرماندار شهرستان بانه اضافه کرد: باید تا پایان سال از تعداد دیگری از نویسندگان تجلیل شود و این مراسم‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

علی حیدر آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بانه نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تجلیل از فعالان حوزه کتاب از برنامه های این نهاد فرهنگی است، گفت: این تکریم و بزرگداشت از بعد جامعه‌شناسی باید مورد توجه قرار گیرد، به این معنی که انسان‌ها علاوه بر حفظ کرامت شخصی،  موظف به تکریم، تجلیل و قدردانی از دیگران در زمینه‌های مختلف هستند.

وی  اضافه کرد: امروز نهاد کتابخانه‌های کشور تنها مکانی برای امانت کتاب نیست بلکه خدمات بسیار متنوعی در این نهاد با تاکید بر مقوله کتاب و مطالعه انجام می گیرد.

وی یکی از برنامه‌های مهم اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان را تجلیل از مفاخر و شخصیت‌های فعال در حوزه کتاب عنوان کرد و اظهار داشت: این سلسله برنامه ها با تجلیل و تکریم از فعالیت‌های بابک صحرانورد نویسنده و مترجم بانه‌ای آغاز شده و در سال‌های آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بابک صحرانورد نویسنده، مترجم ادبیات و مدرس کارگاه‌های ادبیات داستان در سال 1355 در شهر بانه  متولد شده است. وی در اوایل جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۱ به همراه خانواده به تهران می‌رود و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان می‌رساند.

از سال ۱۳۷۰ با نوشتن یک داستان کوتاه وارد حوزه ادبیات می شود و با همین داستان با برخی از نویسندگان بزرگ کشور ارتباط برقرار می‌کند.

وی تاکنون ۱۰ جلد کتاب تالیف و ترجمه کرده که برخی از این آثار شامل «سرم را به شب تکیه دادم‌«، «رنگ خاک»، «از دیروزهای خاکستری تا فرداهای ناپیدایی»، «نسل‌کشی در کردستان عراق»، «متن کامل دادگاهی صدام حسین»، «چوار ویستگی ئه‌دبی» و «نقدهای ادبی و مصاحبه با نویسندگان به زبان کردی»، «له روژه روناکه‌کان»، «وه‌ک هیمنی ئستای»، «بچه‌های محله»، «شوپن هاور» و «سرگذشت شورش» است.

«صدای اعتراض قلم»،«خداحافظ روزهای اناری» و «مال ئاوا شیرکو بی‌کس» از آثار دیگر این نویسنده بانه ای است که با همکاری برحی نویسندگان کشور به رشته تحریر در آورده است.

صحرانورد، آثاری با همکاری دیگر شاعران و نویسندگان کشور نوشته که شامل، شاعران امروز ایران، است.

وی بیش از ۱۲۰ فایل کوتاه در شاخه‌های مختلف ادبی در بیشتر از ۵۰ نشریه مکتوب منتشر کرده و توانسته است تعدادی از چهره‌های سرشناس ادبی کرد و فارس را با ترجمه آثارشان معرفی کند.

در پایان این مراسم از بابک صحرانورد نویسنده و مترجم بانه‌ای با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی و غیرنقدی تقدیر شد.

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

نویسنده و مترجم بانه‌ای تجلیل شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 4 =